اساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است.مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دو سطح زبری و جنس سطوح تغییر می کند.وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمز ها به کار می افتند،سیالی از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می رسد.این مکانیسمهای ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد می کنند تا حرکت چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ایستند.مکانیسمهای ترمز چرخ بر دو نوعند:کاسه ای و دیسکی. در ترمز کاسه ای فشار روغن کفشکهای ترمز لنت کوبی شده را به یک کاسه چرخان یا کاسه چرخ می فشارد.در ترمز دیسکی فشار روغن لنت های ترمز را به دیسکی چرخان می فشارد.اصطکاک بین کفشها یا لنت ترمز های ساکن با کاسه یا دیسک چرخان منشا عمل ترمز گیری است که سبب کند شدن حرکت یا توفق چرخها می شود.

اجزای ترمز

سیستم ترمز پائی شامل دو بخش اصلی است.این بخش ها عبارتند از سیلندر اصلی یا پمپ زیر پا و مکانیسمهای ترمز کاسه ای یا دیسکی در چرخها.پمپ زیر پا یک پمپ پیستونی رفت و برگشتی است.وقتی راننده پدال را فشار می دهداین فشار به سیستم هیدرولیکی منتقل می شود روغن ترمز از پمپ زیر پا وارد لوله های روغن می شود و به مکانیسم های ترمز می رسد.با افزایش فشار هیدرولیکی کفشکها یا لنت ترمز ها به کاسه ها یا دیسکهای چرخان فشرده می شونددر نتیجه نیروی مکانیکی پدال ترمز به نیروی هیدرولیکی وارد بر مکانیسم های ترمز چرخ تبدیل می شود.

تهران میدان رسالت، خیابان فرجام  02177456599 02177220690 info@ lentvanda.com

logo3

گروه صنعتی و بازرگانی کارا صنعت پارس فروش مستقیم لنت ترمز وندا در سراسر ایران

اعطای نمایندگی فروش لنت ترمز وندا، لنت ترمز بشر ترکیه ، لنت ترمز روستر و بندیکس به واجدین شرایط

بیش از 20 نماینده فعال در سراسر کشور


اعطای نمایندگی

لنت ترمز وندا یکی بهترین محصولات تولید شده در صنعت خودروسازی است. در این بخش خوشحال می شویم همکاران خود را در سطح کشور توسعه دهیم تا دسترسی راحتتر به این محصول ناب را در اختیار هم میهنان عزیز قرار گیرد . برای اخذ نمایندگی لنت ترمز وندا با ما تماس بگیرید

ارتباط با ما

  تهران میدان رسالت، خیابان فرجام 
  02177456599
  02177220690
  info@ lentvanda.com